Zasady udostępniania informacji publicznej
Zasady dostępu do informacji publicznej reguluje ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 782 ze zm.).
1. Informacja publiczna udostępniana jest przede wszystkim poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP).
2. Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP może być udostępniona na wniosek zainteresowanego, z zastosowaniem poniższych zasad:
- udostępnienie informacji następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku,
- jeżeli informacja nie może być udostępniona w wyznaczonym terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi,
- udostępnienie informacji następuje w sposób i w formie zgodnej z wnioskiem chyba, że środki techniczne, jakimi dysponuje Urząd to uniemożliwiają.
3. Wniosek o udzielenie informacji publicznej można złożyć:
- osobiście w Urzędzie,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres www@wup.poznan.pl lub www@efs.poznan.pl,
- za pomocą platformy e-PUAP,
- za pośrednictwem faksu na numer: 61 846 38 20
- poczty tradycyjnej, na adres:
Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań
4. Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej
- prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, jak również ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy;
- odmowa udostępnienia informacji publicznej następuje w drodze decyzji administracyjnej;
- odwołanie od decyzji rozpoznaje się w terminie 14 dni (art. 16 ust. 1).